Advertisement

Powered By Blogger

Thursday, September 1, 2011

Perompak gerudi kedai pajak..!!

Kedai pajak yang cuba dirompak penyamun yang mengorek dinding kedai gambar di Sungai Way, Petaling Jaya semalam.













PETALING JAYA – Niat enam lelaki cuba merompak sebuah kedai pajak dengan menggerudi dinding premis itu bukan saja tidak tercapai malah kesemua penjahat terlibat ditahan polis dalam kejadian di Sungai Way di sini semalam.

Semasa kejadian pada pukul 3 pagi itu, keenam-enam suspek pada mulanya menceroboh masuk sebuah kedai kasut sebelum menggerudi dinding di premis itu untuk dijadikan laluan ke kedai gambar yang terletak bersebelahan kedai pajak.

Selepas berjaya masuk ke kedai gambar melalui lubang digerudi berukuran 50 sentimeter, suspek-suspek kemudian menggerudi pula dinding di kedai gambar.

Bagaimanapun, nasib kumpulan penjenayah itu malang apabila sistem penggera yang dipasang di kedai pajak itu berbunyi. Semasa itu, lubang digerudi sudah hampir siap.

Anggota polis dari Balai Sungai Way yang terletak hanya kira-kira 50 meter dari lokasi kejadian bergegas untuk membuat tinjauan sebelum menahan semua penjenayah itu yang panik dan mahu melarikan diri.

Jurucakap polis berkata, semasa ditahan semua suspek yang merupakan lelaki berketurunan Cina dipercayai telah berada di kedua-dua lokasi tersebut selama satu jam.

Suspek-suspek telah merosakkan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di kedai gambar dan cuba mencabut CCTV itu namun gagal.

“Anggota polis yang bertugas di Balai Polis Sungai Way yang menerima isyarat bunyi penggera itu telah menghantar pasukan untuk membuat rondaan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Advertisement